Laptop do pracy biurowej - porównanie i TOP propozycje

Potrzebujesz laptopa do pracy biurowej, ale nie wiesz jaki wybrać? W naszym poradniku dowiesz się na jakie parametry należy zwrócić największą uwagę. Podpowiemy (1) jak wybrać matrycę, wyjaśnimy w jaki sposób (2) technologia dysku twardego przekłada się na szybkość pracy, przeanalizujemy (3) jaki procesor i ile pamięci RAM powinien mieć idealny laptop do pracy biurowej. Odpowiemy na pytanie (4) czy karta graficzna ma znaczenie przy pracy biurowej.

Artykul będzie miał kształt porównania ofert wiodących producentów (HP, Lenovo, Dell, Fujitsu) w poszczególnych segmentach rynku. Kryterium segmentacji będzie kultura pracy, która wynika z (5) wykonania i jakości obudowy oraz (6) dostępności złącz do rozbudowy. Siłą rzeczy znajdzie to oczywiście przełożenie na progi cenowe. W końcowym akapicie pomożemy dobrać akcesoria aby praca biurowa była jeszcze bardziej przyjemna i wydajna.

Wybór laptopa do biura to wbrew pozorom trudna decyzja. Przed ekranem komputera spędzamy nierzadko wiele godzin dziennie. Nasz poradnik został napisany na bazie analizy statystyk sprzedaży, oferty wiodących producentów oraz opinii uzyskanych od dziesiątek zadowolonych klientów biznesowych. Przeprowadzona ankieta podnosi wartość artykułu, ponieważ nie jest on suchą analizą teoretyczną i arbitralną opinią autora. To nasi klienci są najlepszymi autorytetami, jeśli chodzi o przedstawienie funkcjonowania sprzętu w naturalnym środowisku - w biurze. Zapraszamy do sprawdzenia jakie parametry mają znaczenie w codziennej pracy. Życzymy miłej lektury i zapraszamy do zadawania pytań.

SPIS TREŚCI:
0. Analiza ankiety - znaczenie poszczególnych parametrów laptopa biurowego.
1. Matryca do biura - wzrok to podstawa.
2. Co zapewni szybkość - dysk SSD czy HDD?
3a. Wydajny procesor do pracy biurowej?
3b. Ile pamięci RAM potrzeba w biurze?
4. Jakiej karty graficznej wymaga Excel?
5. Jakość materiałów i wykonanie.
6. Wygoda dzięki opcjom rozbudowy.
---
7. Polecane laptopy do pracy biurowej - do 3500zł brutto.

 

Laptop do pracy biurowej - przykładowe stanowisko pracy.

Analiza ankiety - znaczenie poszczególnych parametrów laptopa biurowego.

(1) Zdaniem większości naszych klientów największe znaczenie przy wyborze laptopa do pracy biurowej ma (1) jakość matrycy. Znajdujemy zrozumienie dla takiego stanowiska, ponieważ to właśnie jakość matrycy odpowiada za zmęczenie wzroku podczas licznych godzin wpatrywania się w ekran komputera. Dobrze, żeby powierzchnia ekranu była matowa (nie odbija światła). W lepszych jakościowo komputerach stosuje się matryce IPS, w miejsce tradycyjnych - ponieważ zapewniają lepsze podświetlenie, szersze kąty widzenia i większe odwzorowanie palety kolorów. Szczegółowe omówienie znajduje się w części poradnika poświęconej matrycy.

(2) Prawie ex aequo uplasowała się (2) szybkość dysku twardego. Dlaczego szybkość? Ponieważ zainstalowanie systemu operacyjnego na dysku SSD zamiast na tradycyjnym HDD jest w stanie przyspieszyć pracę komputera nawet dziesięciokrotnie. Znajduje to potwierdzenie w przeprowadzanych przez nasz serwis modernizacjach - rekordzista wyposażony w dysk HDD uruchamiał się około 4 minuty. Po klonowaniu tego samego systemu z dysku HDD na nośnik SSD SATA, czas uruchamiania systemu zmalał do niecałej minuty. W nowych modelach do dyspozycji mamy jeszcze dyski SSD pracujące na magistrali PCIe, niestety modernizowany model nie obsługiwał tego standardu. Powolny dysk stanowi wąskie gardło wydajności całego laptopa biurowego, a zastosowanie szybszego nośnika decyduje o płynności i efektywności pracy. Więcej o dyskach w akapicie poświęconym pamięci masowej.

(3) Na trzecim miejscu ważności plasuje się (3) wydajność procesora oraz ilość pamięci RAM. Kiedy zadbaliśmy już o matrycę odpowiedniej jakości, która nie będzie męczyła naszych oczu oraz mamy laptop wyposażony w szybki dysk SSD o odpowiedniej pojemności, w trzeciej kolejności te dwa parametry będą decydowały o wydajności komputera. Specyfika pracy biurowej wymaga wielu aplikacji, systemów korporacyjnych i innych programów biurowych otwartych równocześnie. Dlatego od procesora wymaga się wielowątkowości, a ilość pamięci RAM musi pozwolić na przechowanie wymaganych zasobów operacyjnych do dyspozycji procesora. Po szczegóły zapraszamy do odpowiedniego fragmentu poświęconego procesorowi i pamięci RAM.

(4) Czy karta graficzna ma znaczenie przy pracy biurowej? Zdaniem naszych klientów jest to znaczenie pomijalne. Wprawdzie dedykowana karta graficzna wyposażona jest w własną pamięć VRAM, dzięki czemu nie korzysta z zasobów współdzielonych RAM - jak w przypadku kart zintegrowanych z procesorem. Jednak obciążenie grafiki podczas wykonywania prac biurowych jest tak niewielkie, że nie ma uzasadnienia dopłacania do dedykowanych układów graficznych.

(5) (6) Jako osobne dwa parametry zdecydowaliśmy się wyciągnąć przed nawias (5) wykonanie i jakość obudowy oraz (6) dostępność złącz rozbudowy. Parametry techniczne z punktow 1 - 4 przekładają się na wydajność i efektywność pracy. A to czy zostaną spakowane w tanią plastikową obudowę, czy będzie to tworzywo lepszej jakości, czy może aluminium albo włókno węglowe - decyduje o prestiżu i komforcie użytkowania. Dostępność złącz rozbudowy - jak np. złącza dokowania, portu USB C, ThunderBolt 3, złącz grafiki - wpływa na ilość urządzeń zewnętrznych, które możemy podłączyć do naszego komputera. Optymalizacja przestrzeni poprzez zastosowanie stacji dokującej wprowadza ład i porządek na biurku, co przedkłada się na się na higienę pracy. Te dwa parametry przekładają się na segmentację jakościową i cenową laptopów biurowych. Przyjęliśmy segmentację pięciostopniową - począwszy od modeli podstawowych (tzw. Essential), poprzez profesjonalne, zaawansowane, po ultra oraz prestiżowe. W tych pięciu semgentach będziemy proponowali modele poszczególnych producentów.

Podsumowanie:
- Przede wszystkim do pracy biurowej nie potrzeba nikomu potężnej mocy obliczeniowej. Kiedy księgowa, handlowiec, czy analityk mówią o wydajnym laptopie - mają na myśli wydajność, która pozwoli na płynną pracę z pakietem Office, dedykowanymi aplikacjami korporacyjnymi lub innymi aplikacjami biurowymi (CRM, ERP, itd.). Podstawę stanowi matowa matryca o rozdzielczości FHD. W bardziej zaawansowanych modelach mamy do dyspozycji matryce IPS o natywnej rozdzielczości FHD, zdarzają się również modele z matrycami 4K.

- Pliki przetwarzane podczas pracy biurowej nie zajmują aż tak dużo powierzchni, dlatego dysk SSD o pojemności 256GB wystarczy do komfortowej i płynnej pracy. Jeżeli interesuje nas wyższa wydajność, możemy zdecydować się na dysk o pojemności 512GB oraz zwrócić uwagę na to, żeby był to nośnik pracujący na magistrali PCIe.

- Możemy więc przyjąć, że laptop do pracy biurowej powinien być wyposażony w niskonapięciowy procesor z rodziny Intel Core. Do podstawowych zadań wystarczy dwurdzeniowy i czterowątkowy i3 - 8145U. My jednak zdecydowanie zalecamy zwrócić uwagę na konfiguracje z ósmą generacją procesorów i5 - i7, z czterema rdzeniami fizycznymi oraz ośmioma wątkami logicznymi. Np. i5 - 8265U czy i7 - 8565U. Jako wsparcie procesora w zupełności powinno wystarczyć 8GB RAM. Maksimum, które powinno zapewnić wydajną pracę biurową to 16GB RAM.

- W zależności od budżetu, który chcemy przeznaczyć na jakość wykonania oraz opcje rozbudowy - do dyspozycji będziemy mieli aż pięć różnych segmentów jakościowo - kwotowych. Począwszy od najbardziej podstawowych modeli, aż po high-endowe laptopy dla najbardziej wymagających klientów gotowych zapłacić za najwyższą jakość.

>> Góra strony.


Ekran laptopa do biura z matrycą IPS nie męczącą wzroku

Matryca do biura - wzrok to podstawa.

Słuchając głosu naszych klientów - zanim przejdziemy do aspektów typowo technicznych, związanych z parametrami laptopa do pracy biurowej, musimy wspomnieć o ekranie, jego rozdzielczości oraz rodzaju matrycy. W końcu wiele osób spędza całe 8 godzin, siedząc przed komputerem. Laptop biurowy powinien mieć przede wszystkim matową matrycę – nie odbija ona światła, dzięki czemu nie męczy wzroku, a ponadto pozwala na pracę nawet w słoneczne dni albo przy intensywnym oświetleniu. Warto zapoznać się również z przekątnymi ekranu. Jeżeli potrzebny będzie notebook mobilny, lekki i funkcjonalny to lepiej postawić na urządzenie o wielkości 14-cali lub mniejsze. Jeżeli natomiast laptop głównie będzie stał na biurku i czasem zostanie zabrany do domu, to dla własnej wygody i komfortu lepiej postawić na przekątną 15" lub większą – znów rozwiązanie to będzie lepsze dla wzroku.

Ekran to także rozdzielczość – im wyższa, tym więcej danych z otwartych dokumentów zmieści się w polu widzenia. Ma to więc ogromny wpływ na wygodę i komfort pracy. W biurze optymalna będzie matryca z rozdzielczością Full HD. Zdecydowanej większości użytkowników nie wystarczą już matryce o rozdzielczości HD, dlatego polecamy je tylko w wybitnie budżetowych rozwiązaniach. Z kolei rozdzielczość wyższa niż Full HD mogłaby wiązać się z problemami ze skalowaniem - dlatego to rozwiązanie choć lepsze, zalecamy wyłącznie świadomym użytkownikom. Podczas wyboru ekranu warto zwrócić jeszcze uwagę na typ matrycy. Lepiej wybrać ekrany z matrycą IPS, która, w przeciwieństwie do matryc typu TN, bardzo dobrze odzwierciedla kolory nawet pod ostrymi kątami widzenia, zapewniając pokrycie palety sRBG w okolicach 60-70%. Jeszcze lepsze są stosowane w laptopach graficznych ekrany DreamColor lub SureView, które odwzorowują 100% palety kolorów - jednak w przypadku laptopów do pracy biurowej będzie to już zbyt zaawansowane rozwiązanie i może przedrożyć wartość maszyny.

>> Góra strony.

Dysk SSD czy HDD?

Co zapewni szybkość - dysk SSD czy HDD?

Jeżeli chodzi o laptop biurowy, to drugim elementem na który zwracają uwagę nasi klienci jest dysk twardy. Co istotne - wcale nie chodzi tutaj o jego pojemność - bo dokumenty biurowe nie zajmują najczęściej ogromnych ilości miejsca. Zdecydowanie ważniejsza jest technologia oraz szybkość zapisu i odczytu danych. Serwisując komputery naszych klientów sprawdziliśmy w praktyce, że zmieniając dysk z tradycyjnego dysku HDD i przenosząc ten sam system na nowoczesny dysk SSD jesteśmy w stanie skrócić czas uruchamiania się systemu z czterech minut do kilkudziesięciu sekund. Na bazie naszego doświadczenia, laptop do pracy biurowej powinien być wyposażony w półprzewodnikowy dysk SSD pracujący co najmniej w standardzie SATA III. Najnowsze dyski SSD pracują w oparciu o magistralę PCI-e, a ich cena jest już na tyle niska - że z powodzeniem można wybrać nośnik w tym standardzie. Jeżeli nie będziemy stosowali dodatkowego dysku HDD jako magazyn danych, pojemność SSD 256GB to optymalna wielkość, jeśli chodzi o kompromis jakości do ceny.

Jeżeli potrzebujemy większej ilości miejsca lub dysponujemy większym budżetem na zakup komputera - mamy dwie możliwości. Pierwsza - to wybór jeszcze większego dysku SSD. W takiej sytuacji możemy pokusić się o laptop wyposażony w dysk SSD 512GB lub nawet SSD 1TB. Oczywiście wraz ze wzrostem wielkości, wzrośnie również cena naszego laptopa biurowego. Ciekawym pomysłem jest zastosowanie dwóch dysków twardych - czyli połączenia systemowego dysku M.2 SSD + HDD 2,5" na magazyn danych. Wiele laptopów daje nam możliwość montażu dysku SSD w formacie M.2 na którym instalujemy system, oraz dodatkowo zmieszczenie w obudowie trdycyjnego dysku HDD 2,5" - o pojemności od 500GB do nawet 4TB - który staje się magazynem danych. Dzięki takiemu połączeniu mamy zarówno szybkość działania jak i ogrom miejsca na przechowywanie danych.

>> Góra strony.

Procesor Intel Core do pracy biurowej

Wydajny procesor do pracy biurowej?

Temat procesora to bardzo ważna kwestia. Znajduje to odzwierciedlenie również w opiniach naszych klientów, którzy temat procesora w laptopie biurowym stawiają na trzecim miejscu - zaraz po matrycy i dysku. Jak wspomnieliśmy we wstępie, laptop do biura nie wymaga takiej mocy obliczeniowej jak mobilne stacje robocze - musi jednak zapewnić zadowalającą moc obliczeniowa, pozwalającą na płynną pracę z wieloma aplikacjami otwartymi równocześnie. Obok mocy obliczeniowej, istotny jest bilans energetyczny i termiczny. Procesory montowane w laptopach nie mogą zbytnio się nagrzewać oraz pobierać zbyt wiele energii. Ten trend znajduje odzwierciedlenie w architekturze najnowszych jednostek centralnych, które montowane są w laptopach. Do swoich laptopów biurowych wiodący producenci wybierają najczęściej niskonapięciowe procesory z rodziny Intel Core, które posiadają coraz więcej rdzeni fizycznych, pozwalających na obsługę coraz większej ilości wątków logicznych. Producenci przestali za to prześcigać się już w taktowaniu zegara, kładąc nacisk na wielowątkowość.

Naszym zdaniem absolutnym minimum do pracy biurowej jest procesor Intel Core i3. Zapewni on zadawalającą wydajność przy stosunkowo niskiej cenie. Oczywiście można pokusić się o procesory z niższych serii, jak Intel Pentium czy Intel Atom - ale uważamy takie rozwiązanie za mocno budżetowe rozwiązanie, które w laptopie przeznaczonym do pracy może powodować przestoje, wydłużać czas oczekiwania na wykonanie zadania. Ma to sens w przypadku na prawdę podstawowych zadań. Dobrym rozwiązaniem będą procesory Intel Core i5, które stanowią kompromis wydajności i ceny. Z kolei niskonapięciowe Intel Core i7, to zdecydowane maksimum jakie powinniśmy wybierać do pracy biurowej. Zapewni nam bardzo wysoką wydajność na kilka najbliższych lat.

>> Góra strony.

Ile RAM do pracy biurowej?

Ile pamięci RAM potrzeba w biurze?

Po procesorze pamięć RAM jest kolejnym podzespołem, który decyduje o wydajności laptopa biurowego. Pozwala ona na równoczesne działanie wielu uruchomionych programów, a przede wszystkim na korzystanie z wielu arkuszy czy dokumentów otwartych równocześnie. Dane przechowywane są w pamięci operacyjnej, do której procesor ma szybki dostęp - dzięki czemu płynność pracy rośnie. Jak wspomnieliśmy - styl pracy zmierza w kierunku wielowątkowości. Dlatego procesory mają coraz więcej rdzeni i wątków logicznych, podobnie coraz więcej aplikacji i dokumentów jest równocześnie przechowywanych w pamięci operacyjnej. Laptop do biura wyposażony w 4GB pamięci RAM to krytyczne minimum jak na dzisiejsze czasy. Zdecydowanie zalecamy, żeby komputer byl wyposażony w 8GB RAM. Większość laptopów biurowych posiada dwa gniazda pamięci - dobrze jeżeli wspomniana ilość pamięci osadzona będzie w jednym z nich, na jednej kości SO-DIMM. W zastosowaniach biurowych nie odczujemy aż tak bardzo różnicy wydajności w pracy dual rank. Dlatego możemy pozwolić sobie na to ustępstwo - pozostawiając sobie drugie wolne gniazdo na przyszłą rozbudowę - o kolejną kość 8GB. W droższych i bardziej wydajnych laptopach do pracy biurowej zamontowano 16GB RAM - na dzień dzisiejszy stanowi to górną granicę opłacalności. Użytkownicy, którzy potrzebują więcej niż 16GB RAM, to najczęściej osoby zarządzające dużymi bazami danych, lub pracujący na kilku maszynach wirtualnych równocześnie - więc ich styl pracy to już bardziej laptop do programowania lub do obliczeń, aniżeli typowa maszyna biurowa.

>> Góra strony.

Laptop do pracy biurowej

Jakiej karty graficznej wymaga Excel?

Laptop do pracy biurowej nie będzie wymagał zaawansowanych kart graficznych. Praca w biurze to najczęściej pracą z tekstem, z prostymi prezentacjami, ewentualnie z podstawową grafiką 2D. Do takich zadań powinny wystarczyć karty zintegrowane z procesorem. Doskonale sprawdzą się podczas tworzenia prezentacji, dokumentów graficznych, a nawet prostych animacji. Drugim powodem dla którego użytkownicy decydują się na dedykowane karty graficzne jest praca na wielu monitorach równocześnie. W pracy biurowej rzadko korzystamy z większej ilości ekranów aniżeli dwa. Czasami zdarzą się użytkownicy wykorzystujący trzy ekrany. Zintegrowane karty graficzne poradzą sobie z wyświetlaniem obrazu w rozdzielczości Full HD na trzech ekranach. Warto zwrócić uwagę, że wydajność tanich kart dedykowanych jest niewiele większa od tych zintegrowanych z procesorem - jest to kolejny powód dla którego nie ma sensu dokładać do ceny.

Dedykowane karty graficzne mają sens w laptopach dla grafików, osób tworzących zaawansowane animacje lub filmy, pracującymi z projektami 3D czy graczy. Również użytkownicy wyświetlający obraz na wielu monitorach, w rozdzielczościach np. 4K, będą potrzebowały dedykowanej karty graficznej. Tutaj jednak mówimy o laptopie do pracy biurowej. W celu zapoznania się z laptopami do pracy graficznej zapraszamy do odrębnego artykułu.

>> Góra strony.

 Ergonomiczny laptop do pracy biurowej

Jakość materiałów i wykonanie.

Z 8-godzinnym trybem pracy przy komputerze silnie wiąże się ergonomia. Można tutaj użyć metafory krzesła biurowego - gdybyśmy mieli siedzieć przez 8 godzin na taborecie, zamiast w wygodnym fotelu biurowym, to praca w biurze byłaby dla nas udręką. Podobnie sprawa ma się z laptopem do biura. Oczywiście można kupić w markecie plastikową obudowę, z błyszczącą matrycą, beznadziejną klawiaturą pozbawioną bloku numerycznego - kierując się wyłącznie magią gigów. Wiele osób popełnia ten błąd kupując swojego pierwszego laptopa do pracy biurowej. Szybko jednak zdają sobie sprawę, że nadgarstki oparte o źle wyprofilowany, wykonany z plastiku palmrest, po pierwsze bolą - a po drugie pocą się niemiłosiernie. Po kilku godzinach wpatrywania się w błyszczącą matrycę, odbijającą słońce z okna oraz sztuczne oświetlenie z sufitu, oczy chcą wyskoczyć z oczodołów. A wprowadzanie kolejnych pozycji do arkusza lub programu CRM powoduje, że opuszki palców pieką i wymagają stu kliknięć w klawisze funkcyjne, podczas kiedy można by to zrobić z wykorzystaniem klawiatury numerycznej.

Zaczęliśmy od czarnego scenariusza - on jednak doskonale pokazuje czym różnią się laptopy biznesowe od konstrukcji marketowych. W domu mało kto spędza przed komputerem osiem godzin dziennie. Powinniśmy wybierać ergonomiczne konstrukcje, dobrze wyprofilowane - o małej grubości. Wykonane z dobrej jakości mieszanek tworzyw sztucznych, włókna węglowego, czy szczotkowanego aluminium. O ekranie pisaliśmy w akapicie wyżej. Istotne mogą być również takie parametry jak poziom nagrzewania się laptopa, głośność pracy, a nawet jakość zawiasów, bądź stopień odchylenia matrycy. Na rynku są nawet laptopy, które pozwalają odwrócić ekran o 360˚! Wracając jednak do wcześniej zauważonych kwestii – klawiatura w laptopie powinna zostać dostosowana do preferencji użytkownika, który będzie z niej korzystał. Inna jest klawiatura Lenovo, inna HP, a jeszcze inna DELLa. Dla osoby parającej się liczeniem i korzystającej często z arkuszy kalkulacyjnych ważna będzie klawiatura numeryczna. Co ważne, nie zawsze w pracy jest możliwość podłączenia pod notebooka myszki, więc istotny jest również touchpad - najlepiej z wydzielonymi przyciskami, zamiast clickpadu. Na ergonomię wpływa, jak widać wiele kwestii, ale dostosowanie ich do własnych wymagań zwiększy komfort pracy. 8 godzin przed biurkiem raczej nie będzie przyjemnością, ale przynajmniej nie zamieni się w koszmar.

>> Góra strony.

Akcesoria do laptopa - stacja dokująca, monitor, myszka

Wygoda dzięki opcjom rozbudowy.

W biurze często korzysta się z tzw. urządzeń peryferyjnych, które stanowią wsparcie podczas pracy. Mowa o wszelkich dodatkowych ekranach, routerach, myszkach i klawiaturach, dyskach zewnętrznych, kontrolerach i wielu innych elementach. Zakładając nawet, że nasz laptop biurowy wyposażony w odpowiednią ilość portów (LAN, VGA, HDMI, USB) do podłączenia tych wszystkich urządzeń, to jest to zwyczajnie kłopotliwe, żeby za każdym razem podpinać wszystkie kabelki. Wyobraźmy sobie, że przychodzimy do pracy, podpinami 5 kabelków i zaczynamy pracę. Za chwilę wychodzimy na spotkanie do salki konferencyjnej - wypinamy 5 kabelków. Wracamy - i znowu 5. Po kilku spotkaniach mamy ochotę wszystkie te kabelki.... pominąć. Osobna kwestia jaki chaos tworzą one na naszym biurku. Trzeba na prawdę uważać, żeby się w tym wszystkim nie poplątać.

Rozwiązaniem problemu są stacje dokujące i replikatory portów. Laptopy do pracy biurowej posiadają albo dedykowane złącza dokowania, albo wyposażone są obecnie w gniazdo Thunderbolt - które umożliwia podłączenie replikatora portów. Urządzenie to zostaje na biurku, podłączone są do niego wszystkie niezbędne peryferia - z zasilaczem włącznie. Po powrocie do biurka podpinamy jeden kabelek - albo wkładamy laptopa w stację dokującą - i mamy problem rozwiązany. No i co najważniejsze - mamy porządek z kablami. Teraz możemy wszędzie rozłożyć sterty najważniejszych dokumentów. To na prawdę dobrze wpływa na komfort i higienę pracy, zarówno w biurze - jak i przy własnym biurku w domu.

Przez cały czas przewijają się informacje o dodatkowych akcesoriach i możliwości ich podłączenia do laptopa. Podpowiadamy które są w stanie poprawić nam komfort pracy. Najczęściej wybieranym akcesorium do laptopa biurowego jest myszka. Nie ma co się oszukiwać, że o ile klawiatury montowane w laptopach jeszcze się sprawdzają - o tyle touchpady czy clickpady są po prostu słabe - coraz mniejsze, pozbawione przycisków, niewygodne. Myszka niweluje tą niedogodność. W drugiej kolejności klienci decydują się na zakup odpowiedniej torby. Jeżeli pracownik biurowy może zabierać komputer na spotkania, lub do domu - przenoszenie go w siatce z popularnej sieci marketów spożywczych wygląda nieprofesjonalnie. Wybór toreb i plecaków jest ogromny. Torba służbowa powinna odznaczać się stonowanymi kolorami, chronić laptop przy przenoszeniu. Ważne będą dodatkowe kieszenie na dokumenty i inne elementy wyposażenia pracowniczego. Trzecim najczęściej wybieranym akcesorium jest dodatkowy monitor. W naszym biurze ine wyobrażamy sobie już pracy bez dwóch ekranów. Porównywanie danych, analizowanie, wprowadzanie na jednym ekranie do jednego programu, na drugim do innego - komfort i tempo pracy rośnie znacznie. Przełączanie się pomiędzy dwoma oknami na jednym ekranie wydłuża pracę i stanowi obciążenie dla pamięci - przez co bardziej się męczymy.

Wymieniliśmy trzy podstawowe akcesoria. W dalszej kolejności - jeżeli fabrycznie laptop nie został w nią wyposażony - warto zakupić rozszerzenie gwarancji On-Ste NBD. Dzięki takiej polisie - w przypadku awarii - nie będziemy zmuszeni wysyłać laptopa do serwisu, ale serwis przyjedzie do nas - i to następnego dnia roboczego. To na prawdę istotne w laptopie do pracy biurowej - ponieważ wysłanie laptopa na serwis najczęściej wiąże się z 14 dniową rozłąką. Kto może sobie pozwolić na 14 dni przymusowego urlopu? Kiedy serwis przyjeżdża już nastepnego dnia - ryzyko przestoju spada do minimum. Oczywiście na rynku dostępne są przeróżne inne akcesoria, które mogą okazać się bardzo przydatne podczas pracy, ale dobór ich zależy wyłącznie od potrzeb pracownika.

>> Góra strony.

Jaki wybrać laptop do pracy biurowej

7. Podstawowe laptopy do pracy biurowej - do 3500zł brutto.

W segmencie najntańszych laptopów do pracy biurowej polecamy modele dwóch producentów - HP oraz DELL. W bardzo atrakcyjnej cenie otrzymujemy przyzwoicie wykonane laptopy, wyposażone w podstawowe opcje zabezpieczeń oraz najpotrzebniejsze złącza do rozbudowy. Producenci przygotowali egzemplarze posiadające wszystkie opisane wyżej niezbędne parametry techniczne do wygodnej pracy biurowej. Proponowane laptopy posiadają 3 letnią gwarancję producenta w standardzie On-Site NBD, która jest ogromnym udogodnieniem. W przypadku awarii nie rozstajemy się z laptopem na dwa tygodnie, ale już następnego dnia roboczego po zgłoszeniu dnia serwisant przyjeżdża do naszej siedziby i naprawia laptop na miejscu.

Jeżeli pomimo laktury naszego artukułu, oraz zapoznania się z naszymi propozycjami, nadal nie jesteście Państwo pewni który model wybrać - zapraszamy do kontaktu z naszymi handlowcami pod nr tel. 616 791 792, lub mail. sklep@korzystne.it.

>> HP 250 G7
>> DELL Vostro 3480
>> DELL Vostro 3580

>> Góra strony.